Sekretesspolicy
Förköpsinformation
Placering i finansiella instrument är förknippade med ekonomisk risk oavsett vilken risknivå du väljer. För att du som kund ska vara medveten om de egenskaper och risker som olika finansiella instrument har, ber vi dig läsa igenom dokumenten som du finner genom att klicka på rubrikerna nedan. Utöver denna information utbildar vi kontinuerligt våra kunder om hur finansmarknaden fungerar och hur olika finansiella instrument fungerar.
Kontakta oss gärna för mer information.
​​​​
​
Tillsyn och tillstånd
Strategi Invest står under Finansinspektionens tillsyn och kontrolleras löpande i enlighet med rådande lagar och regelverk. Du som kund kan därför känna dig trygg med att dina affärer hos oss sköts på ett korrekt och regelrätt sätt. Vi är stolta över våra tillstånd och värnar och vårdar dem.
​
Swedsec
Peter Hultqvist - Licensierad Swedsec
Håkan Källmarker . Licensierad Swedsec special
​
​​​
GDPR/ Datorskydd
Hantering av personuppgifter
Strategi Invest AB är noga med att skydda din integritet och dina enskilda rättigheter genom en trygg och säker hantering av personuppgifter. Vi har med anledning av GDPR (General Data Protection Regulation) - Dataskyddsförordningen - samlat all information kring detta i vår nya dataskyddspolicy. Ta gärna del av den, du hittar den i länken nedan.
​
Strategi Invest är anslutet ombud Garantum Fondkommission AB vilket innebär att det är Garantum Fondkommission AB som är personuppgiftsansvariga när det gäller investeringsrådgivning. Om du har några frågor eller funderingar kring integritet och dataskydd vänligen kontakta Garantum Fondkommissions dataskyddsombud på e-postadress: GDPR@garantum.se.
Vad gäller försäkringsförmedling och rådivning kring försäkringsfrågor är Strategi Invest själva personuppgiftsansvariga. Om du har några frågor eller funderingar kring integritet och dataskydd gällande försäkringsfrågor vänligen kontakta Peter Hultqvist på mailadress peter@strategiinvest.se​
​
​
​
Reklamation
Om du inte är nöjd
Det är viktigt för oss att du som kund är nöjd med oss. Vår ambition är att alltid aktivt förebygga eventuella missförstånd. Om du upplever att vi inte har uppfyllt dina förväntningar är det viktigt att du snarast kontaktar oss så att vi tillsammans får reda ut vad som har inträffat.
​
​
Andra oberoende vägar för prövning
Om du inte är nöjd efter att klagomålsansvarig har prövat ditt ärende finns det andra vägar för prövning. Du har möjlighet att få kostnadsfri vägledning av Konsumenternas Bank- och Finansbyrå respektive Konsumenternas Försäkringsbyrå (www.konsumenternas.se).
Du kan även föra ärendet vidare till Allmänna reklamationsnämnden (ARN, www.arn.se) eller till allmän domstol.